BBK wdraża z ANEGIS nowy system ERP - Microsoft Dynamics 365 i wkracza na drogę cyfrowej transformacji

BBK S.A., właściciel marek home&you, Essex i lider w branży artykułów wyposażenia wnętrz, podjął strategiczną decyzję o modernizacji…

Pandora rozpoczyna transformację ERP z SAP

Prognozy raportu Deloitte pokazują, że do 2025 roku za połowę globalnej konsumpcji dóbr luksusowych będą odpowiedzialni millenialsi i…

Rozwój dzięki VENDO.ERP® - So Chic wprowadza nowe możliwości obsługi klienta

CFI Systemy Informatyczne podpisała kontrakt z dystrybutorem bielizny, firmą So Chic na wdrożenie systemu VENDO.ERP®. So Chic Sp. z o.o., ceniony…

Marka odzieżowa PROSTO rozwija sprzedaż wielokanałową z systemami Comarch

Ubrania marki PROSTO można kupić zarówno w sklepach stacjonarnych firm partnerskich, jak i w Internecie, a nawet na imprezach plenerowych,

Hurtownia extraDACH czerpie duże korzyści dzięki informatyzacji

Wdrożenie systemu Comarch ERP XL przyniosło firmie extraDACH oszczędności w wysokości kilku milionów złotych, dzięki optymalizacji pracy…

Agro-Sieć inwestuje w system ERP - Comarch ERP XL

Spółka Agro-Sieć, dostawca efektywnych rozwiązań dla rolnictwa, podpisała umowę z firmą informatyczną Infortes na wdrożenie systemu ERP do…

Previous Next Play Pause

Weryfikacja kluczem do sukcesu

Modelowanie procesów, czyli mapy procesów uzupełnione o parametry poszczególnych czynności stanowi punkt wyjścia do optymalizacji i przynosi wymierne korzyści dla funkcjonowania każdej organizacji. Początkowo przygotowanie map procesów nie różni się zasadniczo od tego, w jaki sposób firma robi to we własnym zakresie. Wyjątek stanowi metoda weryfikacji przygotowanych procesów, która jest rzadko przeprowadzana. Wykorzystanie odpowiedniej notacji modelowania procesów, np. notacji BPMN (ang. Business Process Model and Notation) pozwala na przeprowadzenie symulacji jego przebiegu. Daje to możliwość nie tylko szczegółowego zapoznania się z procesami zachodzącymi w organizacji, ale także skutecznej realizacji celu optymalizacji.

Business Intelligence w kieszeni

COMARCH - Business Intelligence, ERP, CRMLiczba produkowanych urządzeń mobilnych rośnie w tempie 15 proc. rocznie. W 2011 roku wprowadzono na rynek 1,6 mld sztuk, a prognozy na 2012 rok mówią o 2 mld egzemplarzy. Telefony i tablety są ciągle udoskonalane, dodawane są nowe funkcje zwiększające komfort pracy użytkownika. Pojawia się też coraz więcej rozwiązań biznesowych na platformy mobilne, w tym również systemów wspomagających podejmowanie decyzji. Twórcy rozwiązań Business Intelligence, idąc za ogólnym trendem, starają się zaznaczyć swoją obecność na rynku mobile. Jakie znaczenie mają wymienione informacje dla przeciętnego użytkownika? Na co zwraca on szczególną uwagę przy wyborze aplikacji? I przede wszystkim: jakie korzyści biznesowe odnosi osoba bądź firma używająca rozwiązań mobilnych Business Intelligence?

System billingowy: Jedno rozwiązanie dla tysięcy klientów

Dla firm specjalizujących się w sprzedaży mediów nadszedł czas zmian. Nowe wyzwania, takie jak deregulacja rynku i wynikająca z niej zwiększona konkurencja w branży czy program uwalniania rynku gazu powodują, że przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, chcąc świadczyć usługi tysiącom klientów, poszukują rozwiązań, które zapewnią im skuteczną realizację celów biznesowych. O wyzwaniach przedsiębiorstw użyteczności publicznej opowiada Joanna Stencel, Senior Konsultant odpowiedzialny za rozwój rozwiązań IT w branży utilities w firmie HICRON Sp. z o.o.

Zamek, rzepa i agrafka - tercet skazany na sukces

Jednym z kluczowych elementów filozofii CRM jest określenie wartości, jaką generuje klient podczas okresu pozostawania w kontakcie z firmą. Z tej perspektywy może okazać się, że niektóre potencjalnie nieopłacalne transakcje są bardziej zyskowne, a inne, które dotychczas traktowano jako kluczowe - znacznie mniej. Może nie warto czasem drżeć o klienta, który odpowiada nawet za 40-50% naszego obrotu. Bliższa diagnoza takich relacji może doprowadzić do zaskakujących rezultatów. Na przykład, że im więcej sprzedajemy danemu odbiorcy, tym większą stratę generujemy, a koszty pokrywane są zupełnie gdzie indziej. I tak oto doszliśmy do ważnej funkcji systemów CRM – pozwalają użytkownikowi identyfikować klientów generujących największe zyski, a w których inwestycje w polepszenie jakości usług nie są wyrzucone w błoto.
 

Metodyka wdrożeń ERP w praktyce – na przykładzie metodyki ASAP:zaangażowanie użytkowników we wdrożenie systemu ERP

Wakacje się skończyły i trudniejsze stało się pisanie blogu. Postaram się jednak nie rzadziej niż co miesiąc napisać coś z aktualnych spostrzeżeń czy wydarzeń. Teraz chciałbym podzielić się sprawą – jak mi się wydaje – fundamentalną dla projektów wdrożeniowych ERP. Natchnienie do tego znalazłem w analizowanych przypadkach niepowodzeń projektowych. Chodzi o sprawę dużego zaangażowania użytkowników w procesie wdrożenia systemu ERP.

Autor: Waldemar Faliński

Poziomy szczegółowości wymagań – wzorce DDD – czyli czym jest analiza obiektowa

Analiza wymagań to temat rzeka, metody są różne ale nie będę pisał o znanych mi, tylko o pewnym podejściu „systemowym” zorientowanym na modele i wzorce projektowe. Ale po kolei.
 

Autor: Jarosław Żeliński

Jak wybrać program do biura rachunkowego?

Prowadzenie biura rachunkowego wymaga dostępu do nowoczesnych narzędzi, umożliwiających sprawną obsługę czynności księgowych i kadrowych dla wielu klientów, a równocześnie gwarantujących zgodność z przepisami. Nieprzemyślany wybór programu księgowego może więcej zaszkodzić, niż pomóc, a nawet narazić Cię na konsekwencje prawne. Jak mądrze wybrać program do obsługi biura? Podpowiadamy, na co powinieneś zwrócić uwagę.

Optymalizacja procesów biznesowych w pigułce

Krok I: Modelowanie a mapowanie procesów biznesowych

Ile czasu pracownicy poświęcają na codzienne obowiązki? Czy można oszacować, ile kosztuje ich praca? Jak wygląda obciążenie poszczególnych osób w organizacji? Firmy, które chcą znać odpowiedzi na powyższe pytania często korzystają z narzędzi do mapowania procesów. Niestety nie zdają sobie sprawy z faktu, że stanowi to tylko wstęp do działania, a efektywna optymalizacja procesów biznesowych zaczyna się tak naprawdę od modelowania.

SAP Project Manager w sektorze publicznym … czyli thriller gangsterski (Część I)

…z naszej perspektywy nakręcony niemal w Hollywood, a dokładniej w amerykańskim Public Sector w wydaniu kalifornijskiego Marin County z gangsterskim wymuszeniem, łapówkarstwem, defraudacją i puszeniem się w tle czyli nauka na co trzeba uważać na projektach, a szczególnie w sektorze publicznym…

Autor: Waldemar Faliński

Skuteczne wdrożenie systemów CRM – rola doradcy

Według danych GUS (raport z 2011 r.: Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2006 – 2010) w 2009 r. zaledwie co dziesiąte przedsiębiorstwo w Polsce stosowało system CRM, podobny poziom utrzymywał się w roku 2010.

Autor: Biser Jorgow, Pentegy

Od BI do „Big Data”

Wartość, to zdecydowanie najistotniejsza cecha wyróżniająca dla Big Data – zarówno w kontekście kosztu pozyskania technologii, jak i korzyści, jakie organizacje mogą uzyskać w wyniku jej stosowania.

 
Autor: Tomasz Słoniewski, IDC CEMA

ERP Project Manager, a katastrofy

Kontynuuję wątek badania katastrof wdrożeń systemów ERP pod kątem zastosowanych metodyk i przyczyn porażek na poziomie zarządzania projektem.

AUTOR: WALDEMAR FALIŃSKI

SAP Project Manager a PMI, PRINCE2, AGILE i “Biały Słoń” …

…czyli jak się okazało największa katastrofa wdrożenia ERP w 2011 nie dotyczy systemu ERP.

Ma za to związek ze znaną metodyką… o tym nieco dalej!

Mógłbym powiedzieć: „nie chcem ale muszem”. Temat dotarł do mnie z powrotem jak bumerang wiec się za niego biorę. Co zrobić – co i rusz słychać, że ktoś oczekuje wdrażania SAP zgodnie z PMI albo PRINCE2. No dobrze skoro mus to mus – ale słyszałem też o wdrażaniu SAP’a ERP AGILE’m. rany Julek, a to po co komu? Nie przychodzi mi nic innego jak stwierdzić, że najwyraźniej wdrażanie ERP stało się za łatwe i zbyt przewidywalne i trzeba je skomplikować.
AUTOR: Waldemar Faliński

Kapitał pracujący – uzupełnienie

rozmawiałem z Markiem na temat jego artykułu i dalszych planów. Najważniejsze w nich jest analizowanie praktycznych przypadków. Rozmawiając o tym przypomniałem sobie o niedawnych przypadkach upadłości firm budowlanych. Jednym z powodów upadłości miała być utrata płynności. Po lekturze informacji prasowych doszedłem do wniosku, że był to powód główny, a nawet może jedyny.

Autor: Waldemar Faliński

ZACZĘŁO SIĘ DWADZIEŚCIA LAT TEMU

W dwudziestą rocznicę obecności IFS w Polsce nie sposób oprzeć się podsumowaniom, ale i trochę wspomnieniom o tym, jak w naszym kraju rozwijały się systemy zarządzania i w jaki sposób wdrażano systemy ERP.

Andrzej Dyżewski, analityk rynku IT, szef biura badawczo-analitycznego DiS

„Kapitał bardziej pracujący” – polemika w temacie ROI i KPI’ów.

Marek Kuszneruk napisał ciekawy artykuł „Kapitał bardziej pracujący zarządzanie płynnością - priorytetem” opublikowany w lipcowym numerze „Lepszego Biznesu” (zostanie też umieszczony na portalu w tym celu tworzonym: www.kapitalpracujacy.pl). Artykuł i inicjatywa bardzo ciekawe z tego mianowicie powodu, że podający konkretne parametry i ich wartości referencyjne. Jestem za i od razu zapisuję się na listę dyskutantów!

Autor: Waldemar Faliński

Wdrożenia ERP – etapy i fazy – przyczyny wydłużenia: rozszerzenie zakresu

No i proszę – miałem pisać o długości wdrożeń ERP posiłkując się raportami (o których pisałem w poprzednich wpisach), a tu właśnie ich autor - firma Panorama Consulting Services - przesłała mi kolejny „newsletter” mail pod tytułem bardzo pasującym do tego zamiaru: „Defining Your ERP Implementation Phasing Strategy”

Autor: Waldemar Faliński

ROI wdrożeń ERP - cd. - w pogoni za rozumem

Kontynuuję wątek postrzegania wdrożeń systemów ERP przez media. Zakotwiczę chyba na dłużej przy wynikach badań ROI przeprowadzonych przez firmę Panorama Consulting Services (dalej dla zwięzłości nazywanej Panorama CS).

Autor: Waldemar Faliński

Ach ten opluty wodospad… czyli lessons learned

itconsultingTak zwane „lessons learned” ( „czego nas to wszystko nauczyło”) to „obowiązkowy” (ostatni) etap każdego dobrze zarządzanego projektu. W moim przypadku robię to niezależnie od tego czy był to mój projekt czy jedynie mam dostęp do wiedzy o cudzym projekcie. Okazji mam nie mało, bo nie raz po kimś coś kończę a raczej robię to u klientów „po swojemu” jeszcze raz. Przykładem mojego lessons learned była droga na skróty i rozwiązanie umowy.

Autor: Jarosław Żeliński

RE: Duży ERP, czy integracja – Dwóch mówi co innego, a to jest to samo?

Bardzo dziękuję szanownemu Koledze Blogerowi za piękną i pouczającą odpowiedź! Nie ze wszystkim się co prawda zgadzam a i mam wrażenie, że pisząc odpowiedź w kilku kwestiach Kolega „dopowiedział” sobie sens, którego nie miałem na myśli, ale nich tam! Co do meritum - jak sądzę - pisząc co innego piszemy to samo.

Autor: Waldemar Faliński

RE: RE: Duży ERP czy integracja

IT ConsultingJako, że zostałem wywołany do tablicy , odpisuję. Na początek proponuję uzgodnić jedną rzecz: definicję pojęcia System ERP. Skorzystam z sugestii adwersarza i zacytuję definicję z angielskiej WIKI...

Autor: Jarosław Żeliński

RE: Duży ERP, czy integracja

Witam Kolegę Blogera i na powitanie mam małą polemikę. Otóż nie mogę się zgodzić na tak szeroko postawione pytanie „Duży ERP, czy integracja” gdyż na nie odpowiedziała już Historia. Od ERP nie ma odwrotu!

Autor: Waldemar Faliński

Duży ERP, czy integracja

itconsultingTym razem krótko. Praktycznie za każdym razem moje rozmowy z potencjalnymi klientami dotykają problemu: jeden zintegrowany system ERP, czy kilka dziedzinowych rozwiązań. Ja zawsze powtarzam to samo: im większy monolityczny system tym większym ograniczeniem i kosztem staje się on dla firmy, tym większe powstaje uzależnienie od jednego dostawcy.

Autor: Jarosław Żeliński - IT Consulting

ROI projektów wdrożenia ERP, SAP ERP jako benchmark

Naturą blogu jest to, że prowadzony jest na żywo i reaguje na otoczenie. Zmiany, czyli to, co w przypadku wdrożenia jest niemal zakazane, w przypadku blogu są wręcz obowiązkowe. Postanawiam na razie odłożyć kwestię nakładania metodyk ogólnych, typu PRINCE2, na własne metodyki dostawców systemów ERP – wygląda bowiem na to, że poza mną nikogo to nie interesuje. Przyjmuję to z pokorą tym bardziej, że jak wskazali moi interlokutorzy, że przecież to najczęściej zainteresowani systemem ERP sami tego wymagają. Skoro tak, to o czym tu dyskutować.

AUTOR: WALDEMAR FALIŃSKI

Wdrożenia systemów ERP są niemal niezawodnie udane...

...stwierdzam to na podstawie już 17 lat doświadczenia. Można dyskutować o skali powodzenia czy też inaczej o skali nie zrealizowanego powodzenia, ale same wdrożenia są niezawodne. Przychodzi mi na przestrzeni tych kilku lat na myśl parę dosłownie przykładów, w których pomimo podpisanej umowy do wdrożenia nie doszło, ale w nich miały zasadniczy na to wpływ inne sprawy niż samo wdrożenie. A mnie interesuje właśnie wdrażanie: jak mierzyć jego efektywność i jak je usprawniać.
 
Autor: Waldemar Faliński
 

Idealne oprogramowanie dla firmy produkcyjnej kontra koszty

Wybór oprogramowania do zarządzania produkcją jest niełatwym zadaniem. Zarówno dla właściciela firmy produkcyjnej jak i specjalistów oferujących tego typu rozwiązania na rynku. Z początku sprawa dla klienta wydaje się dosyć prosta. Na jego zakładzie funkcjonuje już jakaś metodyka planowania produkcji, dział sprzedaży na oko dzieli popyt na rynku przez możliwości produkcji, zaopatrzeniowcy starają się aby dostawy surowców trafiły na czas, mechanicy utrzymują ruch linii, a pracownicy raportują dla kartkach postępy prac.

Business Intelligence: czas stawiać żagle

Przełom stał się faktem – wyniki ostatnich badań i analiz zaprezentowane przez Gartner Group na BI Summit w lutym b.r. w Londynie potwierdzają, że zapowiadany przełom w dziedzinie Business Intelligence właśnie się dokonał. Top menedżerowie muszą zastanowić się, w jaki sposób ustawić firmowy okręt do nowego wiatru.

System CRM – centralne źródło wiedzy w Twojej firmie

Obecnie coraz więcej przedsiębiorstw w różnych aspektach swojej działalności wykorzystuje systemy informatyczne ułatwiające organizację codziennej pracy. Jednak głównym celem ich stosowania jest wykorzystanie gromadzonych danych do poprawy relacji z klientami (bez których firma po prostu przestaje istnieć), a w konsekwencji do powiększania zasobów finansowych.

Zarządzanie procesami biznesowymi szansą na zwiększenie efektywności działań

Kadra zarządzająca w przedsiębiorstwach nastawionych na jak najlepsze relacje z klientami stara się wykorzystywać wszelkie dostępne na rynku rozwiązania służące ich poprawie. Jednym z takich rozwiązań są systemy do Zarządzania Relacjami z Klientami (CRM).

10 kroków udanego wdrożenia ERP
Krok 9: Kończenie projektu

Końcowy etap wdrożenia systemu ERP jest równie ważny, jak jego początkowa faza. Gdy nowy system zaczyna działać nie jest to bynajmniej koniec wdrożenia. Bardzo często zdarza się, że jest to najtrudniejszy i najniebezpieczniejszy etap.

10 kroków udanego wdrożenia ERP
Krok 8 - Planuj i zarządzaj

Wybór odpowiedniego systemu ERP to dopiero połowa sukcesu. Kolejnymi krokami, które pozwolą nam odnieść pełen sukces wdrożenia to odpowiednie planowanie i stałe zarządzanie projektem, tak, aby zmieścić się w założonym wcześniej czasie i budżecie.

Back to top