Wyobraźmy sobie taki scenariusz: zakończyliśmy projekt wdrożenia ERP, które zakończyło się sukcesem. Wszystkie ustalone w analizie procesy zostały ustawione, użytkownicy zostali przeszkoleni i system rozpoczyna swój cykl pracy w przedsiębiorstwie.
Oczywiście po każdym zakończonym projekcie firma wdrożeniowa proponuję opiekę serwisową danego rozwiązania, której celem jest bieżąca kontrola realizowanych procesów, zgodność danych, stały rozwój oraz aktualizacje systemu. W 90 % przypadków firmy, decydują się na to aby taka opieka była świadczona. Jest jednak te 10 %, które wolą samodzielnie kontrolować system i procesy. Postaram się zatem przedstawić korzyści z posiadanej opieki serwisowej.
Poczucie bezpieczeństwa
Głównym czynnikiem poczucia bezpieczeństwa wśród pracowników oraz użytkowników systemu ERP jest fakt, że jeżeli użytkownicy popełnią błąd lub nie będą wiedzieli w jaki sposób prawidłowo zarejestrować daną transakcję w systemie ERP, to pomoc w rozwiązaniu danego problemu jest wręcz na wyciągnięcie ręki.
Pewność siebie
Kolejnym istotnym elementem jest to, że użytkownicy nie boją się wykorzystania pewnych obszarów funkcjonalnych w systemie i łatwiej podejmują się próby poznawania systemu oraz obszarów dotąd im nieznanych. Wiedzą, że nawet jeżeli coś zrobią nie tak, to po drugiej stronie jest osoba, która pomoże prawidłowo przeprowadzić proces.
Zgodność danych
Nawet jeżeli coś zostanie zaksięgowane w sposób nieprawidłowy, to użytkownicy mają pewność tego, że w zasięgu ręki jest ktoś, kto pomoże te dane prawidłowo skorygować, lub nawet doprowadzić je do prawidłowego, pierwotnego stanu.
Rozwój systemu
Użytkownicy korzystający z opieki serwisowej, mają gwarancje tego, że ich system zawsze będzie działał zgodnie z Ustawą o Rachunkowości oraz ze wszystkimi zmianami wprowadzanymi przez Ministerstwo Finansów.
To oczywiście tylko namiastka korzyści posiadania opieki serwisowej. Szkolenia on-line, prowadzenie za rękę na ekranie komputera użytkowników, dostęp do wiedzy oraz możliwość eksperckich konsultacji oraz kastomizacji systemu, to cały szereg możliwości zapewniających bezpieczeństwo realizacji procesów.
Źródło: www.solemis.com
Poczucie bezpieczeństwa
Głównym czynnikiem poczucia bezpieczeństwa wśród pracowników oraz użytkowników systemu ERP jest fakt, że jeżeli użytkownicy popełnią błąd lub nie będą wiedzieli w jaki sposób prawidłowo zarejestrować daną transakcję w systemie ERP, to pomoc w rozwiązaniu danego problemu jest wręcz na wyciągnięcie ręki.
Pewność siebie
Kolejnym istotnym elementem jest to, że użytkownicy nie boją się wykorzystania pewnych obszarów funkcjonalnych w systemie i łatwiej podejmują się próby poznawania systemu oraz obszarów dotąd im nieznanych. Wiedzą, że nawet jeżeli coś zrobią nie tak, to po drugiej stronie jest osoba, która pomoże prawidłowo przeprowadzić proces.
Zgodność danych
Nawet jeżeli coś zostanie zaksięgowane w sposób nieprawidłowy, to użytkownicy mają pewność tego, że w zasięgu ręki jest ktoś, kto pomoże te dane prawidłowo skorygować, lub nawet doprowadzić je do prawidłowego, pierwotnego stanu.
Rozwój systemu
Użytkownicy korzystający z opieki serwisowej, mają gwarancje tego, że ich system zawsze będzie działał zgodnie z Ustawą o Rachunkowości oraz ze wszystkimi zmianami wprowadzanymi przez Ministerstwo Finansów.
To oczywiście tylko namiastka korzyści posiadania opieki serwisowej. Szkolenia on-line, prowadzenie za rękę na ekranie komputera użytkowników, dostęp do wiedzy oraz możliwość eksperckich konsultacji oraz kastomizacji systemu, to cały szereg możliwości zapewniających bezpieczeństwo realizacji procesów.
Źródło: www.solemis.com