Statystyki od dłuższego czasu pokazują niesłabnącą popularność zakupów w Internecie, jednak prawdziwy „boom” tej formy sprzedaży dopiero przed nami. Dynamiczna sytuacja związana z epidemią koronawirusa (COVID-19) sprawiła, że aby utrzymać stabilność biznesu, coraz więcej firm rozważa uruchomienie internetowego kanału sprzedaży. Jak sprawnie przejść na e-sprzedaż? Pomocne w tym będą zintegrowane narzędzia.
eeSklep internetowy – wybór platformy
Potrzebne będzie oprogramowanie, które pozwoli na obsługę sklepu internetowego –zarządzanie dostępnymi produktami, płatnościami i dostawami. Wielu producentów rozwiązań udostępnia je w modelu abonamentowym. Na przykład popularne polskie oprogramowanie Shoper – w ramach abonamentu zapewnia hosting, support i aktualizacje, tak aby sprzedawca mógł skupić się na biznesowych aspektach prowadzenia działalności.
System ERP – baza biznesu
W przypadku, gdy biznes obsługuje dwa kanały sprzedaży, korzystną opcją jest zadbanie o zintegrowanie ich działalności. Niezbędny jest do tego system ERP, który umożliwia sprawne i skoordynowane zarządzanie zasobami firmy. On będzie pełnił funkcję bazy, do której możemy dołączać kolejne kanały sprzedaży. Oprogramowanie ERP umożliwia skuteczne zarządzanie zasobami firmy i daje możliwość dostosowania funkcjonalności do konkretnego rodzaju biznesu. Systemem konfigurowalnym, który można dopasować do potrzeb własnej firmy i skutecznie integrować z innymi rozwiązaniami jest oprogramowanie enova365.
Przepływ informacji – komunikacja między systemami
Po stronie oprogramowania ERP odbywa się proces logistyczny i sprzedażowy. Realizowane są zamówienia, które „wpadają” przez sklep internetowy. Bez względu na to jakie jest źródło zamówienia, system ERP:
Sprzedaż internetowa - korzyści
Kluczową sprawą, którą umożliwia sprzedaż realizowana poprzez e-sklep, to poszerzenie zasięgu odbiorców oferty biznesu. Sklep internetowy umożliwia zakupy w zasadzie bez względu na miejsce zamieszkania lub lokalizację kupującego. Klienci mogą na bieżąco zapoznawać się z ofertą e-sklepu i filtrować listy zakupów po własnych preferencjach.
Na co to wpłynie?
Potrzebne będzie oprogramowanie, które pozwoli na obsługę sklepu internetowego –zarządzanie dostępnymi produktami, płatnościami i dostawami. Wielu producentów rozwiązań udostępnia je w modelu abonamentowym. Na przykład popularne polskie oprogramowanie Shoper – w ramach abonamentu zapewnia hosting, support i aktualizacje, tak aby sprzedawca mógł skupić się na biznesowych aspektach prowadzenia działalności.
System ERP – baza biznesu
W przypadku, gdy biznes obsługuje dwa kanały sprzedaży, korzystną opcją jest zadbanie o zintegrowanie ich działalności. Niezbędny jest do tego system ERP, który umożliwia sprawne i skoordynowane zarządzanie zasobami firmy. On będzie pełnił funkcję bazy, do której możemy dołączać kolejne kanały sprzedaży. Oprogramowanie ERP umożliwia skuteczne zarządzanie zasobami firmy i daje możliwość dostosowania funkcjonalności do konkretnego rodzaju biznesu. Systemem konfigurowalnym, który można dopasować do potrzeb własnej firmy i skutecznie integrować z innymi rozwiązaniami jest oprogramowanie enova365.
Przepływ informacji – komunikacja między systemami
Po stronie oprogramowania ERP odbywa się proces logistyczny i sprzedażowy. Realizowane są zamówienia, które „wpadają” przez sklep internetowy. Bez względu na to jakie jest źródło zamówienia, system ERP:
- wysyła towary do e-sklepu;
- aktualizuje stany magazynowe;
- przesyła zdjęcia towarów do e-sklepu;
- pobiera zamówienia.
Sprzedaż internetowa - korzyści
Kluczową sprawą, którą umożliwia sprzedaż realizowana poprzez e-sklep, to poszerzenie zasięgu odbiorców oferty biznesu. Sklep internetowy umożliwia zakupy w zasadzie bez względu na miejsce zamieszkania lub lokalizację kupującego. Klienci mogą na bieżąco zapoznawać się z ofertą e-sklepu i filtrować listy zakupów po własnych preferencjach.
Na co to wpłynie?
- Klienci będą zadowoleni, że mają łatwy dostęp do swoich ulubionych produktów.
- Sprzedawcy będą się cieszyć z powiększenia zasięgu sprzedaży
- Właściciele biznesu będą mogli skupić się na rozwijaniu swojej firmy.