BBK wdraża z ANEGIS nowy system ERP - Microsoft Dynamics 365 i wkracza na drogę cyfrowej transformacji

BBK S.A., właściciel marek home&you, Essex i lider w branży artykułów wyposażenia wnętrz, podjął strategiczną decyzję o modernizacji…

Pandora rozpoczyna transformację ERP z SAP

Prognozy raportu Deloitte pokazują, że do 2025 roku za połowę globalnej konsumpcji dóbr luksusowych będą odpowiedzialni millenialsi i…

Rozwój dzięki VENDO.ERP® - So Chic wprowadza nowe możliwości obsługi klienta

CFI Systemy Informatyczne podpisała kontrakt z dystrybutorem bielizny, firmą So Chic na wdrożenie systemu VENDO.ERP®. So Chic Sp. z o.o., ceniony…

Marka odzieżowa PROSTO rozwija sprzedaż wielokanałową z systemami Comarch

Ubrania marki PROSTO można kupić zarówno w sklepach stacjonarnych firm partnerskich, jak i w Internecie, a nawet na imprezach plenerowych,

Hurtownia extraDACH czerpie duże korzyści dzięki informatyzacji

Wdrożenie systemu Comarch ERP XL przyniosło firmie extraDACH oszczędności w wysokości kilku milionów złotych, dzięki optymalizacji pracy…

Agro-Sieć inwestuje w system ERP - Comarch ERP XL

Spółka Agro-Sieć, dostawca efektywnych rozwiązań dla rolnictwa, podpisała umowę z firmą informatyczną Infortes na wdrożenie systemu ERP do…

Previous Next Play Pause

MSI PolskaProdukcja wspomagana bitami

Rynek systemów ERP w Polsce zaczyna upodabniać się do globalnego

Rynek ERP
w branży produkcyjnej w Polsce jest stosunkowo młody. Pierwsze wdrożenia miały miejsce w latach 90., tymczasem pierwsze systemy ERP powstały już w roku 1978. Dlaczego przedsiębiorstwa produkcyjne tak późno sięgnęły po narzędzia, które mogły im pomóc usprawnić zarządzanie całą firmą, zapewnić śledzenie na bieżąco potrzeb materiałowych na hali produkcyjnej, kontrolę jakości, ułatwić przepływ informacji? Wyjaśnić to można częściowo sytuacją polityczną Polski do roku 1989 i pozostawaniem daleko w tyle za krajami Zachodu.

Logistyka produkcji zleceniowej
Jak skutecznie zarządzać logistyką produkcji poprzez zlecenia

Rodzaje zleceń

Pojęcie zlecenia (ang. order) jest bardzo szerokie; rozumie się pod nim zarówno zamówienia od klientów (tzw. zamówienia sprzedaży), zlecenia wytworzenia wyrobów gotowych, polecenia dla stanowisk pracy w zakresie wykonania operacji na wyrobach lub półproduktach, zamówienia zaopatrzeniowe dot. zakupu surowców i materiałów, a czasem także zatwierdzony harmonogram główny produkcji. Dlatego aby wieloznaczność pojęcia „zlecenie” nie stwarzała problemów przyszłym użytkownikom systemów informatycznych wprowadza się całe spektrum rodzimych dobrze znanych polskim przedsiębiorcom pojęć takich jak: zamówienie sprzedaży, zamówienie zakupu, zlecenie produkcyjne, przewodnik.

Algorytm u podstaw MRP II / ERP

W systemach MRP II / ERP najważniejszy jest algorytm planowania zapotrzebowania na zasoby „Podkreślić należy, że MRP II nie jest czymś, co można określić jako skomplikowany wytwór współczesnej nauki. MRP II jest natomiast zbiorem sprawdzonych w praktyce zdroworozsądkowych zasad, modeli i procedur”1

Nowa era CRM

MarketingCRM te trzy magiczne litery są bardzo rozpoznawane w dzisiejszym świecie biznesu. Praktycznie każdy, komu nieobce są procesy obsługi klienta, potrafi rozwinąć ten akronim. Jednakże już interpretacja tego terminu nie jest oczywista. Dla większości CRM to wciąż narzędzi informatyczne, które ma spowodować, że klienci firmy będą obsługiwani lepiej i efektywniej, a koszty związane z działalnością ulegną zdecydowanemu obniżeniu.

Oprogramowanie CRM i Internet

Nowoczesny system CRM nie może działać w oderwaniu od sieci Internet. Coraz więcej relacji z klientami buduje się poprzez Sieć. Ponadto prowadzenie codziennych działań handlowych i obsługi posprzedażowej jest tańsze i wygodniejsze z wykorzystaniem Internetu. Współpracę oprogramowania CRM i Internetu technicznie podzielić można na dwa obszary: w zakresie korespondencji e-mail i z wykorzystaniem serwisu www.

Co wiesz o swoich klientach? Analityczny CRM - zalety i wady. CRM i Marketing Relacji - data mining

crmBardzo trudno jest przetrwać na mocno obecnie konkurencyjnym i coraz bardziej globalizującym się rynku. Dlatego nowoczesne trendy marketingowe w coraz większym stopniu opierają się na marketingu relacyjnym (relationship marketing), polegającym między innymi na wykorzystaniu informacji o klientach zebranych w trakcie kontaktów z nimi. Wiedza zdobyta w ten sposób pozwala na zindywidualizowanie ofert skierowanych do poszczególnych konsumentów. Centralnym elementem staje się więc klient oraz komunikacja z nim.

proAlpha PolskWiększość przedsiębiorstw postrzega korzyści płynące z integracji systemu CAD z ERP tylko w odniesieniu do danych dotyczących produkcji. Potencjalne korzyści wykraczają jednak daleko poza ten obszar. proALPHA opracowała aż pięć dodatkowych opcji poprawy procesów realizowanych przez moduł CA-Link, które zostaną omówione w tym artykule.

Back to top