BBK wdraża z ANEGIS nowy system ERP - Microsoft Dynamics 365 i wkracza na drogę cyfrowej transformacji

BBK S.A., właściciel marek home&you, Essex i lider w branży artykułów wyposażenia wnętrz, podjął strategiczną decyzję o modernizacji…

Pandora rozpoczyna transformację ERP z SAP

Prognozy raportu Deloitte pokazują, że do 2025 roku za połowę globalnej konsumpcji dóbr luksusowych będą odpowiedzialni millenialsi i…

Rozwój dzięki VENDO.ERP® - So Chic wprowadza nowe możliwości obsługi klienta

CFI Systemy Informatyczne podpisała kontrakt z dystrybutorem bielizny, firmą So Chic na wdrożenie systemu VENDO.ERP®. So Chic Sp. z o.o., ceniony…

Marka odzieżowa PROSTO rozwija sprzedaż wielokanałową z systemami Comarch

Ubrania marki PROSTO można kupić zarówno w sklepach stacjonarnych firm partnerskich, jak i w Internecie, a nawet na imprezach plenerowych,

Hurtownia extraDACH czerpie duże korzyści dzięki informatyzacji

Wdrożenie systemu Comarch ERP XL przyniosło firmie extraDACH oszczędności w wysokości kilku milionów złotych, dzięki optymalizacji pracy…

Agro-Sieć inwestuje w system ERP - Comarch ERP XL

Spółka Agro-Sieć, dostawca efektywnych rozwiązań dla rolnictwa, podpisała umowę z firmą informatyczną Infortes na wdrożenie systemu ERP do…

Previous Next Play Pause

5 najważniejszych korzyści z wdrożenia systemu CRM

MORE7 - CRM, systemy CRMPisaliśmy już o tym, dla kogo przeznaczone są systemy klasy CRM, jakie są etapy jego wdrożenia oraz o czym należy pamiętać, aby ta operacja się powiodła. Dziś prezentujemy podstawowe funkcje i elementy takiego systemu tworzące wartość dodaną dla przedsiębiorstwa.

10 kroków udanego wdrożenia ERP
Krok 7 - Komunikacja

Nie sztuką jest samo wdrożenie dobrego rozwiązania, które ma usprawnić działanie firmy. Ważne jest odpowiednie jego dobranie i dostosowanie zarówno do potrzeb pracowników, jak i firmy jako całości. Co zrobić, gdy poszczególni pracownicy mają inne wymagania oraz liczą na usprawnienia innych obszarów działalności przedsiębiorstwa?

W poszukiwaniu efektu synergii

consorgWdrożenie systemów podejmowania decyzji (DSS) wymaga zdecydowanie większych zmian organizacyjnych oraz kulturowych w organizacji, niż ma to miejsce w przypadku systemów ERP.

Rozwiązywanie problemów

consorgWsparcie decyzji przy rozwiązywaniu problemów nieustrukturowanych wymaga zastosowania tzw. kreatywnych systemów podejmowania decyzji (CDSS).

Inteligencja systemów Business Intelligence

CONSORG - Business IntelligenceRozwiązaniem przyszłości jest komunikacja oparta na przetwarzaniu wirtualnej rzeczywistości. Czas pokaże, czy ta forma komunikacji upowszechni się w zastosowaniach biznesowych.

Nowoczesne systemy Business Intelligence – OLAP kontra „In-Memory”

DOMDATA - Business Intelligence, ControllingTrudno dziś wyobrazić sobie funkcjonowanie przedsiębiorstwa bez analiz dotyczących trendów sprzedaży, wyników finansowych czy innych kluczowych z punktu widzenia danej firmy wskaźników efektywności jej działania. Jednym z głównych służących do tego celu narzędzi są systemy Business Intelligence.

Rola bazy danych w budowaniu efektywnych relacji z klientem

Podstawowe założenia wprowadzenia w firmie systemu do zarządzania relacjami z klientami (CRM) koncentrują się wokół dwóch celów: dostęp do informacji o kliencie dla wszystkich pracowników firmy dla zapewnienia ciągłości kontaktu ( ma to ogromne znaczenie dla firm, które posiadają wiele oddziałów rozproszonych po dużym terenie czy firm o dużej rotacji pracowników); zgromadzenie i stała aktualizacja pełnej wiedzy o kliencie, jego potrzebach i oczekiwaniach.

Komercyjny Open Source CRM na przykładzie SugarCRM

evolpe - crmIdea Open Source, czyli otwartego oprogramowania, staje się coraz bardziej popularna w Polsce. Niemniej jednak ciągle pozostaje mylące dla wielu poszukiwaczy tego typu rozwiązań co jest darmowe a co nie. Nadal powszechnie za największą zaletę Open Source uważa się głównie brak opłat licencyjnych. Czy aby na pewno jest to jego główna zaleta? Poniższy artykuł przedstawia model biznesowy systemu Open Source, który odniósł największy sukces rynkowy i obecnie zagraża także największym gigantom w swojej klasie - SugarCRM.

Kres rozczarowań

Umiejętność rozpoznania, kiedy klient jest rozczarowany jakąś usługą, zanim jeszcze złoży on skargę lub uda się do konkurencji, niesie ze sobą możliwość działań zapobiegawczych, które mogą uruchomić firmy, by podjąć odpowiednie kroki zanim będzie za późno, w celu ograniczenia odejść oraz poprawy zadowolenia klientów.

Czy nadal możemy opierać się na przeszłości przewidując przyszłość?

Simon Doherty z firmy Teradata twierdzi, że banki po kryzysie potrzebują nowych sposobów pozyskiwania wartości ze swoich danych.

Jeśli poprosiłbym, abyście zamknęli oczy - a potem, nadal mając je mocno zamknięte powiedzieli mi, co zobaczycie, gdy je otworzycie, moglibyście jedynie zgadywać. Waszym najlepszym założeniem mogłoby być, że wszystko będzie tak samo jak przedtem. A jednak w tej krótkiej chwili mogło się wydarzyć praktycznie wszystko.

Dawno, dawno temu… szukali CRMa

Był taki czas, gdy przedsiębiorstwa szły na dno jedno po drugim. W tak tragiczny sposób rozpoczyna się historia systemów klasy CRM. Zarządzanie Relacjami z Klientami (ang. Customer Relationship Management) ma swoje początki w latach 80. ubiegłego wieku. W tym okresie priorytetem była redukcja wydatków i związana z tym restrukturyzacja przedsiębiorstw. Najczęściej odbywało się to kosztem poziomu obsługi klientów.

Klient nasz pan

COMARCH - ERP, CRM, systemy ERP, system CRMZasada „Klient nasz pan” od 40 lat jest fundamentem nowoczesnego kapitalizmu. To klienci przynoszą firmie zysk – czy wiesz, jak zyskać ich lojalność? To dział sprzedaży jest jednym z kluczowych działów przedsiębiorstwa – czy wiesz, jak zwiększyć jego efektywność? Poznaj CRM – jeden z kluczowych czynników sukcesu w zarządzaniu działami sprzedaży i marketingu oraz relacjami z klientem.

Poczuj branże

COMARCH - ERPTo, co dziś decyduje o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstwa, to specjalistyczna wiedza branżowa wsparta przez nowe technologie i innowacje. Comarch jako jedna z pierwszych firm od wielu lat proponuje rozwiązania IT dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów działających w różnych branżach i sektorach rynku.

Klient - Święta Trójca

more7 - CRM, systemy CRMEsencją dobrego CRM jest danie klientowi takiego wrażenia w kontakcie z firmą, jakie ma robiąc zakupy w osiedlowym sklepie, gdzie często obsługuje go właściciel, który doskonale zna jego gust, wie, co zwykle kupuje, jaką formę płatności preferuje, jaki sposób pakowania lubi najbardziej. Aby osiągnąć taki poziom obsługi klienta w przedsiębiorstwie, należy brać pod uwagę 3 wskaźniki, nie bez powodu mające w nazwie „customer” czyli klient.

System ERP – wybór firmy wdrożeniowej

Często Zarząd przedsiębiorstwa, zdecydowany na inwestycję w oprogramowanie klasy ERP, staje przed trudną decyzją wyboru nie tylko producenta systemu, ale również firmy wdrożeniowej. O ile w przypadku niektórych systemów konkurencja jest mała, a wybór często oczywisty, tak przy rozwiązaniach bardziej popularnych możliwości współpracy jest bardzo dużo. Najczęściej kluczową rolę odgrywa ogólne wrażenie, jakie pozostawia dana firma po prezentacji systemu, nie mniej jednak dobrze jest dysponować bardziej obiektywnym narzędziem oceny. Obserwując ten proces z poziomu konsultanta, mam nadzieję przybliżyć nieco ten temat, podając w moim odczuciu najważniejsze kryteria, którymi powinien się kierować manager odpowiedzialny za wybór firmy wdrożeniowej.

"Wspomagacze" decyzji, czy profesjonaliści w wyborze systemu ERP

Proces wyboru, a następnie wdrożenia nowego lub gruntownie modernizowanego systemu ERP w przedsiębiorstwie jest zawsze kłopotliwy, trudny, a często bolesny. Można spróbować ułatwić sobie życie korzystając z wypróbowanych metod i procedur oraz doradztwa sprawdzonych specjalistów.

Autor: Ludwik Maciejec - Niezależny Ekspert Polskiego Rynku ERP

System ERP – jaki i dlaczego?

Zarządzanie w przedsiębiorstwach przemysłowych jest obecnie wspierane przez systemy planowania planowania potrzeb materiałowych MRP (Materials Resorce Planning). Systemy te są , pomijając zastosowania biurowe typu procesor tekstu lub arkusz kalkulacyjny, najszerzej rozpowszechnione w praktyce państw uprzemysłowionych na całym świecie.

Outsourcing przyszłością polskiego rynku?

Z badań przeprowadzonych przez Agencję Ipsos Global Advisor wynika, że z outsourcingu korzysta obecnie ponad 30% firm z sektora finansowego i 60% podmiotów z branży motoryzacyjnej. Najczęściej związane jest to z chęcią ograniczenia kosztów, lepszym dostępem do nowoczesnych technologii, a także z kwestiami związanymi z oszczędnością miejsca czy efektywniejszym wykorzystaniem zasobów ludzkich.

Wdrożenie systemu CRM może okazać się klapą, ponieważ…

more7 - CRM, systemy CRM, zarzadządzanie relacjami z klientamiOstatnio na popularnym portalu społecznościowym przeczytałam zdanie rodem z horroru: „Ok 70% wdrożeń CRM (…) upada. Z pozostałych 30% jedynie cześć spełnia postawione przed nim zadania w sposób zadowalający, przy jednoczesnym zachowaniu budżetu i terminów.” Co prawda to dość apokaliptyczne podejście do zagadnienia wdrożeń, ale uznałam, że warto trochę na ten temat podumać. Zatem dlaczego wdrożenie systemu klasy CRM może okazać się klapą?

Dynamika rynku CRM w Polsce

MORE7 - CRM, system CRMSystem CRM jest wykorzystywany głównie w dwóch obszarach działalności przedsiębiorstw. Najczęściej używa się go do gromadzenia i porządkowania danych. Taka archiwizacja znacznie usprawnia działania np. contact center, gdy niezbędna jest sprawna obsługa klienta i wgląd w historię kontaktu z nim. Po drugie - i najważniejsze – systemy CRM to narzędzia do zarządzania danymi. Dzięki takiemu wykorzystaniu systemu, dostawcy są w stanie zidentyfikować preferencje konsumentów, planować na tej podstawie przyszłe akcje sprzedażowe czy logistyczne i dbać o lojalność nabywców. W ten sposób można skupić się na marketingu relacji, który jest dużo bardziej zyskowny niż marketing masowy.

User Experience – projektowanie pozytywnego doświadczenia

COMARCH - ERP, systemy ERPŻyjemy w czasach rynku konsumenta, w których o nowego klienta jest znacznie trudniej niż wcześniej. Współczesny konsument może przebierać w ofertach i wybierać spośród wielu produktów. Jest świadomy jakości i możliwości, jakie dają mu konkurencyjne produkty.

Jak wypromować swój e-biznes?

COMARCH - ERP, systemy ERP, e-biznes, social marketingSamo zbudowanie sklepu internetowego stanowi zaledwie pierwszy etap w procesie uruchomienia handlu internetowego. Ci, którzy uważają, że wystarczy otworzyć e-sklep, a towary same będą się sprzedawały, są w dużym błędzie. Bowiem nie sztuką jest uruchomić sklep internetowy i zapełnić go produktami, lecz sztuką jest zacząć na nim zarabiać.

Ewolucja podejścia do obsługi technicznej – wymagania na system informatyczny

W wielu dziedzinach przemysłu, w których występuje ciągły przepływ materiałów, jak w przypadku produkcji procesowej niesprawność techniczna urządzeń prowadzi często do utraty możliwości handlowych, sprzedaży oraz utratę klientów. Dodatkowo automatyzacja procesów produkcyjnych powoduje wzrost wzajemnej zależności pomiędzy stanem technicznym urządzeń i zapotrzebowaniem na pracę kwalifikowanego personelu technicznego. Zarządzanie środkami trwałymi, w tym wspierające je systemy zarządzania gospodarką remontową stały się istotnymi czynnikami obniżania kosztów i wzrostu zysków.

Przez CRM do serca

MORE7 - CRM, zarządzanie relacjami z klientami, system CRMDopóki nie zobaczysz rzędu marnych cyfr w okresowym zestawieniu wyników przedsiębiorstwa, nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, ile tracisz przez nieefektywne zarządzanie. Nie musisz wierzyć mi na słowo – liczby są bezwzględne… MŚP tracą rocznie do 20% zysków z powodu nieodpowiedniego korzystania z dostępnej informacji, a niewykorzystane szanse sprzedaży sięgają nawet 70%! W wielu organizacjach rolę narzędzia wspierającego zarządzanie relacjami z klientem nadal pełnią arkusze kalkulacyjne lub stosunkowo podstawowe aplikacje. To już nie wystarcza. Rynek, konkurencja, klienci…wszystko uległo zmianie, poszło naprzód. Idąc tym tropem, Twoje zarządzanie powinno także przybrać inną, bardziej zaawansowaną formę. Formę systemu do zarządzania relacjami z klientemCRM.

Od czego zależy jakość Business Intelligence?

Umiejętne zarządzanie wiedzą w organizacji jest dzisiaj kluczem do przetrwania i sukcesu na rynku. Konieczność szybkiego reagowania na zmieniające się warunki wymaga błyskawicznych decyzji przy możliwie najniższym stopniu ryzyka. Nieodzowne stają się narzędzia Business Intelligence współpracujące z systemami nadzorującymi wszystkie gałęzie działalności firmy, co pozwala zwiększać efektywność ekonomiczną i konku­rencyjność przedsiębiorstwa.

W czasach globalizacji gospodarek coraz większą rolę odgrywa możliwość szybkiego i swobodnego przepływu dóbr. Sprzyja temu znoszenie barier zarówno handlowych, politycznych i ekonomicznych, jak również rozwój technologii logistycznych.

Etapy wdrożenia systemu CRM oczami praktyków

MORE7 - CRM, zarządzanie relacjami z klientami, system CRMBez zbędnego wstępu, poniżej przedstawiamy kroki, które należy podjąć przed wdrożeniem systemu CRM w firmie. Sumienne przestrzeganie tego „harmonogramu” zapewni Twojej firmie bezproblemową, szybką implementację narzędzia do zarządzania relacjami z klientem.

Kupić, czy wynająć?

COMARCH - ERP, systemy ERPEra zakupów tradycyjnego oprogramowania w tzw. pudełku ustępuje na rzecz ery wynajmu i aktualizacji firmowych systemów IT przez Internet. Dzięki połączeniu systemu do zarządzania firmą (ERP) z modelem jego udostępnienia przez przeglądarkę internetową (SaaS – Software as a Service) otrzymujemy możliwość zarządzania firmą przez Internet. Całość oparta jest na modelu tzw. chmury obliczeniowej – cloud computing.

Pewny dostawca usług IT, czyli jak znaleźć odpowiedniego partnera biznesowego?

Informatyka jest obecnie jednym z czynników decydujących o sprawnym i bezpiecznym przekazywaniu danych w obrębie przedsiębiorstwa. Warunkuje zatem jego systematyczny rozwój, a tym samym osiąganie coraz lepszych wyników finansowych. Decyzja o wyborze konkretnej firmy informatycznej ma zatem niebagatelne znaczenie, musi bowiem być ona przede wszystkim doświadczonym partnerem biznesowym dla swojego klienta.

SAGE - systemy ERP, MRP, ERPOd początku tego roku obowiązuje nowe prawo regulujące kwestie stosowania e-faktur. Polska jako pierwszy kraj w UE wprowadziła dyrektywę unijną, która liberalizuje przepisy stosowania e-Faktur. Obecnie e-faktura jest uznawana przez urząd skarbowy jako dokument podatkowy, jeśli jest ona zabezpieczona pod kątem autentyczności pochodzenia i integralności treści. W największym skrócie oznacza to, że przedsiębiorca w razie kontroli urzędu skarbowego powinien wykazać, iż nikt nie ingerował w treść faktury po jej wystawieniu, wysłaniu oraz w trakcie przechowywania oraz że została wystawiona przez firmę widniejącą na fakturze jako wystawca.

Apps in the clouds, czyli jak policzyć chmury?

COMARCH - ERP, systemy ERP, CloudCzym właściwe jest chmura? To pytanie nieuchronnie pojawia się, gdy zaczynamy zgłębiać tematykę określaną jako cloud computing i bardzo szybko dochodzimy do wniosku, że jest to bardzo pojemny termin.

Back to top