Salesforce.com integruje się z Google
Google poinformował o utworzeniu nowego projektu Salesforce for Google Apps powstałego w wyniku integracji swojego pakietu aplikacji internetowych z zestawem aplikacji typu CRM, umożliwiającym zarządzanie relacjami z klientami, oferowanym przez serwis salesforce.com
Połączenie z Salesforce ma umożliwić większą integrację serwisu z kluczowymi usługami Google, takimi jak Google Calendar, Google Docs, Google Talk, czy Gmail, wchodzącymi w skład pakietu Google Apps. Dzięki integracji możliwa jest teraz obsługa korespondencji e-mail z wykorzystaniem interfejsu Gmaila, także poprzez Salesforce. Integracja z Google Calendar pozwala na zarządzanie usługami internetowego kalendarza, zarówno z poziomu Google, jak i Salesforce. Również komunikator Google Talk jest dostępny z poziomu obu serwisów.
Marc Benioff, założyciel Salesforce, mówiąc o powodach integracji z Google twierdzi, że chciał stworzyć większą konkurencję dla rozwiązań Microsoftu. Spytany dlaczego nie zdecydował się na stworzenie własnego zestawu tego typu aplikacji odpowiedział, że nie chciał tym robić konkurencji dla samego Google oraz korzyściami płynącymi z walki wspólnie.
Źródło: TechCrunch