Co nowego w Comarch Egeria 6.0?
- Szczegóły
- Kategoria: ERP
Co nowego w systemie ERP Comarch Egeria 6.0?
- Generacja planu zamówień na podstawie planu inwestycji lub planu remontów,
- Wnioski realizatora,
- Kontrola budżetu i planu zamówień,
- Rejestr zamówień.
Każda część planu składa się z pozycji planu, które specyfikują konkretne przedmioty zamówienia: materiały, usługi stanowiące element planowania, zakres danych opisujących [obejmuje między innymi opis przed¬miotu, powiązanie z kodem klasyfikacji, powiązanie z obiektem technicznym, planowana ilość, planowane koszty, kody CPV, CPC i inne (plus dodatkowo pula definiowalnych pól)].
Moduł Zakupy posiada rejestr wniosków realizatora. Wnioski mogą posiadać pozycje towarowo-usługowe i mogą być składane przez wnioskodawców poza etapem planowania zapotrzebowań. System pozwala zdefiniować różne rodzaje wniosków, a dla każdego rodzaju statusy i uprawnienia z nimi związane. Zakres danych przechowywanych na wniosku może być definiowalny. Do dyspozycji jest 30 pól definiowalnych. Wniosek może zawierać pozycje towarowo-usługowe. Podstawowe dane opisujące pozycje, takie jak to¬war, opis, ilość - mogą być również rozszerzone przy pomocy pól definiowalnych.
Nowy moduł Delegacje
Moduł Delegacje pozwala na kompleksową obsługę krajowych i zagranicznych delegacji pracownika. Moduł oferuje interfejs webowy pozwalający na składanie wniosków na delegacje. Złożony wniosek podlega obiegowi zgodnie ze zdefiniowanymi statusami i obiegiem wynikającym z uprawnień do statusów (akcep¬tacja przez przełożonego, wypłacenia zaliczki). System wspiera kalkulacje planowanych kosztów. Jeżeli dla wniosku została skalkulowana zaliczka w systemie będzie można wygenerować dokument wypłaty za¬liczki (dla każdej waluty kalkulacji będzie generowany osobny dokument wypłaty). Wypłata będzie możliwa w kasie lub przelewem na konto pracownika. Zakłada się, że system będzie przechowywał powiązanie dokumentu zaliczki (przelewu lub KW) z kwotą zaliczki określoną we wniosku, a dodatkowo automat rozra¬chunkowy będzie generował płatności dla rozrachunku z numerem odpowiadającym numerowi wniosku delegacji. Po odbyciu delegacji system umożliwia rozliczenie delegacji wraz z wygenerowaniem standar¬dowych dokumentów rozliczeniowych.
Część administracyjna modułu Delegacje zintegrowana jest z modułem NZ. Definiowanie rodzajów dele¬gacji, stawek i statusów realizowane jest w ramach tego modułu.
Nowe możliwości modułu eDeklaracje
Za kilka miesięcy kończy się rok kalendarzowy 2012 i nadchodzi czas corocznych rozliczeń podatkowych pracowników. Firma Comarch zaprojektowała i wykonała w ramach systemu Egeria nowy moduł funkcjonalny do obsługi deklaracji podatkowych w postaci elektronicznej zgodnie z wytycznymi opublikowanymi na stronach internetowych Ministerstwa Finansów.
Moduł eDeklaracje w praktyce eliminuje konieczność żmudnego przygotowywania, drukowania, pod¬pisywania i wysyłania dokumentów papierowych zastępując dotychczasowe czynności operacyjne rozwiązaniem systemowym do kompleksowej obsługi e-deklaracji bezpośrednio w dedykowanym module systemu Egeria.
Automatyczna generacja deklaracji PIT-11 i PIT-40 dla pracowników zaewidencjonowanych w module EK/PL pozwala na sprawne przygotowanie deklaracji, łatwą weryfikację poprawności danych i efektywną autoryzację za pomocą elektronicznego podpisu kwalifikowanego jednoznacznie identyfikującego podmiot wystawiający deklarację oraz gwarantującego bezpieczeństwo przesyłanych danych i ich niezmienność w trakcie transmisji danych.
Moduł eDeklaracji obejmuje w szczególności obsługę następujących elementów funkcjonalnych:
- automatyczną generację deklaracje PIT-11 i PIT-40 dla pracowników,
- przeglądanie i zatwierdzanie wygenerowanych eDeklaracji,
- grupowe podpisywanie wygenerowanych i zatwierdzonych eDeklaracji za pomocą podpisu kwalifikowanego dostarczanego przez firmę Krajową Izbę Rozliczeniową,
- automatyczne wysłanie podpisanej i zaszyfrowanej eDeklaracji,
- automatyczne pobieranie potwierdzenie złożenia eDeklaracji i zapisanie potwierdzenia w ramach modułu eDeklaracje systemu COMARCH Egeria (tzw. potwierdzenie UPO).
- wsparcie procesu wizualizacji e-deklaracji w postaci wydruków PDF wysłanych deklaracji elektronicznych pracowników,
- wydruków potwierdzeń UPO w postaci plików PDF na potrzeby archiwizacyjne firmy.