YAVEON jako doskonała platforma zarządzania dla firm branży „Life&Science
- Szczegóły
- Kategoria: ERP
YAVEON jako doskonała platforma zarządzania dla firm branży „Life&Science
YAVEON to zintegrowana platforma ERP oparta o system Microsoft Dynamics™ NAV. YAVEON jest unikalnym w swej klasie rozwiązaniem dedykowanym dla firm farmaceutycznych, kosmetycznych oraz produkujących żywność. Istotną cechą systemu YAVEON jest skalowalność i wielomodułowość. Wszystkie funkcjonalności YAVEON są ściśle zintegrowane z standardową funkcjonalnością systemu klasy ERP – Dynamics Nav. We wszystkich modułach znajdują się narzędzia pozwalające na walidację systemu pod kątem wymagań GMP oraz FDA.
W rozwiązaniu firmy YAVEON wyróżniamy następujące moduły:
YAVEON ProBatch stanowi najważniejszy moduł rozwiązania YAVEON. YAVEON ProBatch jest bardzo ściśle zintegrowany z modułami logistycznymi oraz produkcyjnymi systemu Dynamics Nav. W skład tego modułu wchodzą następujące funkcjonalności:
Zarządzanie produkcją pozwala na:
- Zarządzanie recepturą produkcyjną oraz protokołami produkcyjnymi.
- Zaawansowane zarządzanie wersjami receptur produkcyjnych.
- Kalkulacje receptur produkcyjnych opartych o wcześniej zbudowane schematy.
- Integracje zleceń kontroli jakości z zlecenia produkcyjnymi.
- Harmonogramowanie z uwzględnieniem ograniczonych zdolności produkcyjnych możliwość eliminacji wąskich gardeł.
- Optymalizacje harmonogramowania pod kątem wąskich gardeł produkcyjnych
- Korzystanie z graficznego interfejsu monitorowania harmonogramu produkcyjnego
- Automatyczną kalkulacje składników receptur.
- Zarządzanie recepturą produkcyjną przeznaczoną do działu R&D
- Integracje z standardowymi wagami przemysłowymi użytkowanymi w przemyśle „Life&Science”.
- Integrację z sterownikami PLC maszyn przemysłowych użytkowanych w przemyślę „Life&Science”.
- Integracje z terminalami kodów kreskowych.
- Automatyzacja Dzielenia Partii / Łączenie Partii
- Zarządzanie właściwościami partii
- Zarządzanie statusami partii
- Sterowanie dostępnością partii, kontenerów/rozszerzeń
- Śledzenie Partii w całym łańcuchu logistycznym.
- Wykorzystanie podpisu elektronicznego w ramach całej platformy YAVEON. Podpis elektroniczny może być wykorzystany np.: przy tworzeniu receptury produkcyjnej, akceptacji warunkowej przepływu dokumentów, wydruku wybranych dokumentów itd.
- Tworzeniu rejestru historii operacji wykonywanych przez użytkowników.
- Tworzenie ról użytkowników w systemie, które determinują dostęp użytkowników do wybranych funkcjonalności systemu.
- Zarządzania uprawnieniami praw dostępu z dokładnością do pól na formatce.
- Pobranie i wydanie magazynowe
- Przyjęcie i odłożenie magazynowe
- Zarządzanie kontenerami, paletami – Zoptymalizowane zarządzanie różnego typu ‘nośnikami’ towaru (jak palety, kontenery, cysterny itp.) w procesach magazynowych.
- Wykorzystanie klasyfikacji ABC produktu, surowca, półproduktu per magazyn.
- Zaawansowane zarządzanie strefami magazynowymi.
- Zaawansowaną obsługę funkcjonalności cross-docking tj. sytuacji w której towar dostarczony do magazynu jest od razu przeładowywany i wysyłany dalej – do następnego odbiorcy. Dzięki temu nie jest składowany, co pozwala na obniżenie kosztów całkowitych w łańcuchu dostaw.
- Obsługa zleceń typu logistyczno-produkcyjnych typu backlog.
- Administrowanie inspekcjami jakościowymi na każdym etapie procesów zakupu, sprzedaży, gospodarki magazynowej, produkcji.
- Zarządzanie specyfikacją inspekcji jakościowych.
- Tworzenie i wersjonowanie inspekcji jakościowych.
- Automatyczne tworzenie zleceń inspekcji jakościowych na każdym etapie łańcucha dostaw.
- Automatyczną kalkulacja kosztów związanych z wykonaniem inspekcji jakościowej.
- Zarządzanie testami stabilności.
- Zarządzanie testami maszyn produkcyjnych.
- Zarządzanie próbkami wymaganymi przez inspekcje jakościową.
- Tworzenie rankingów dostawców.
- Tworzenie rankingów wewnętrznych dostaw.
- Integracje z systemami LIMS.
- EDI pozwala na wymianę informacji w oparciu o EDI, XML wg. norm EDI, Phonix ,ANSI X12.
- Fax&Email pozwala na integrację platformy firmy YAVEON z serwerem poczty elektronicznej i faxem. Automatyzuje proces wysyłania poczty elektronicznej i faksów bezpośrednio z systemu, co jest istotne przy tworzeniu konfiguracji funkcjonalności e-faktury. Wykorzystuje podpis elektroniczny.
- Transakcje między firmowe, między oddziałowe scentralizowanie zarządzanie danymi, procesami w strukturze rozproszonej np.: głównymi kartotekami (masterdata), procesami sprzedaży i zakupów.
- Automotive pozwala na realizację procesów logistycznych zgodnie z normami VDA (Zrzeszenie Niemieckiego Przemysłu Samochodowego). Dodatkowo istnieje możliwość obsługi etykiet ODETTE, które stanowią dokument, przewożony razem z towarami dostawcy do ich odbiorcy. Celem stosowania tego dokumentu w postaci samoprzylepnej etykiety formatu A-5 (148 X 210 mm) jest dokładna identyfikacja towarów przed ich rozpakowaniem i powiązaniem dostawy towarów z danymi awizowanymi w komunikacie ODETTE AVIEXP (awizo dostawy).
- Przepływ dokumentów pozwala na konfiguracje przepływu dokumentów, pomiędzy modułami, procesami. Istnieje możliwość definiowania skomplikowanych, warunkowych przepływów danych, które wykorzystują podpis elektroniczny.
- Kreator pomocy pozwala na automatyczne tworzenie pomocy przeznaczonej dla użytkowników systemu, potocznie nazywanej b
- Automatyczny kreator dokumentacji pozwala na automatyczne I półautomatyczne tworzenie dokumentacji w systemie opisującej konfigurację systemu. Jest to wygodne rozwiązania, wykorzystywane na użytek tworzenia dokumentacji dla audytów oraz walidacji.
- Integrator pozwala na integracje grafiki, zdjęć z tekstem w dokumentacji.
- Kreator dokumentacji audytowej pozwala na tworzenie dodatkowej dokumentacji, która zawiera opis wersjonowania zmian konfiguracji systemu. Funkcjonalność przydatna przy audytach lub walidacji systemu informatycznego.
- Narzędzie przeznaczone do tłumaczenia pozwala na tworzenie dokumentacji w wielu językach.
Czym wyróżnia się system ProBatch ?
- Spełnia wymagania stawiane przez krajowe i europejskie normy jakości GMP.
- Spełnia wymagania zawarte w regulacji amerykańskiej agencji Food and Drug Administration opublikowane w dokumencie 21 CFR w części 11. Regulacje dotyczące wykorzystania technologii elektronicznych i informatycznych w przemysłach farmaceutycznych i kosmetycznych.
- Spełnia najnowsze wymagania zawarte w regulacji amerykańskiej Food Safety Modernization Act (FSMA) wprowadzone w życie przez agencję Food and Drug Administration. Regulacja została podpisana przez Prezydenta Baracka Obamę w dniu 4 stycznia 2011 roku. Dokument FSMA zwraca szczególną uwagę na śledzenie, monitorowanie surowca, półproduktu, produktu w procesach związanych z zakupem, sprzedażą oraz produkcją, tak aby można było zagwarantować jeszcze większe bezpieczeństwo końcowym produktom.
- Spełnia wymagania ustawy Sarbanesa-Oxleya uchwalonej przez Kongres Stanów Zjednoczonych w 2002 roku potocznie nazywanej SOX. Firma, która respektuje ustawę SOX, powinna dostosować całościowy model systemu ERP do jej wymogów m.in. w zakresie bezpieczeństwa dostępu danych czy dokumentacji zmian konfiguracji.
- Posiada rozbudowane funkcjonalności dedykowane dla firm branży „Life&Science”, które nie są dostępne w standardowym systemie ERP.
- Posiada bardzo rozbudowaną dokumentację, która pozwala firmie taniej i bardziej efektywnie realizować walidację systemu ERP lub obligatoryjne audyty. Dzięki takiemu podejściu całkowity koszt utrzymania systemu tzw. TCO może w sposób znaczący zostać obniżone.
- W ramach platformy ProBatch został opracowany model referencyjny procesów i wymagań biznesowych – Process4.biz. Model referencyjny został opracowany w systemie VISIO. Dzięki modelowi referencyjnemu zarówno wdrożenie jak również walidacja może być realizowana sprawniej.
Autor: Bartosz Wachnik, Alna Business Solutions Sp.zo.o